zaterdag, februari 18, 2006

Verlangen naar ingevroren toetje


Bij dit onderzoek heb ik een lekker fruit toetje met bordje en al ingevroren in ijs.
Met een lege maag onderging ik dit experiment ;)
Ik wilde zelf ondervinden wat het met je doet als je daar trek in hebt, maar moet wachten!
Het blok ijs heb ik voor mij neergezet aan tafel en ben zo heel "geduldig" gaan wachten tot het ging smelten.
Nou weet ik dat geduld niet mijn sterkste kant is en dat merkte ik ook nu weer..
Het toetje was goed zichtbaar in het ijs en zag er naar mijn zeggen heerlijk uit!
Dus je zit daar naar je toetje te kijken, krijgt steeds meer trek maar probeert toch geduldig te blijven wachten.
Toen het toetjes nog half ingevroren was wilde ik er al aan pulken en proeven.
En toen ik het lepeltje uit het ijs had weten te pulken was het echt over met mijn geduld, en kon ik daarmee het ijs kapot hakken.
Voor ik het wist had ik een half bevroren toetje naar binnen gewerkt, en het smaakte nog goed ook!
Ik denk niet dat ik het geduld had gehad om echt te wachten tot al het ijs eerst gesmolten was en dan pas het op te eten, tenmiste niet als ik er de hele tijd naar had moeten kijken..

Ik heb alles gefilmd om dit proces te documenteren.
Bij elkaar duurde het 3 kwartier voordat al het ijs gesmolten was (met een beetje hulp van een fohn ;))
Om jullie niet 3 kwartier naar een smeltend ijstoetje te laten kijken heb ik het gehele filmpje behoorlijk versneld en duurt hij nu 2 min..



De link naar deze film:
http://video.google.com/videoplay?docid=-4540295629102455184&hl=nl