dinsdag, februari 07, 2006

Hema rookworst

Ik wilde toch nog meer te weten komen over het invriezen van voedsel, wat doet dat met de mensen. Hoe ervaren ze het eten als het is ingevroren? Willen ze het nog wel hebben? Gaan ze er moeite voor doen? Willen deze beloning?

Mijn huisgenoot is gek op hema rookworst. Ik heb een rookworst gekocht en voor de helft ingevroren in een blok ijs, de andere helft heb ik gebruikt om de geur in de keuken mee te verspreiden.

ik heb de radio aangezet, zoals die altijd aanstaat, niks anders dan anders.

Hieronder het beeldverhaal...




de geur van hemaworst is in de keuken.





Door de geur en verpakking wordt ze geprikkeld en hoopt ze dat ze een hema worst krijgt.
ik laat haar nog even aan de verpakking ruiken.




na haar een blindoek te hebben om gedaan laat ik haar een hema worst ruiken, zonder dat ze nog iets ziet.
de geur is steeds sterker geworden, het zicht is nu weg, het verlangen is groot.




ze mag nu kijken, het is een lekkere worst ingevroren in een blok ijs.
Nog steeds zo lekker als de fantasie?
de reactie was: "Wat zonde!!"




voelen, nadenken....hoe tóch te eten?




inderdaad....moeite doen voordat je je eten krijgt.




na 20 minuten in heet water, is dan eindelijk de HEMA worst klaar.




en dan.... extreem genieten.




.....op!


het heeft gesmaakt...



Wat mij is opgevallen is dat de geur heel erg belangrijk is, als mijn huisgenoot het niet had geroken dan was waarschijnlijk de rookworst in de prullenbak terecht gekomen.